Varför gick säljmötet snett?

Varför gick säljmötet snett?

Krönika i Säljaren, febr 2016

Krönika i Säljaren, febr 2016

Det har blivit en del krönikor under åren. Häromdagen kom min senaste i tidningen ”Säljaren”.
Då hände det roliga – jag fick ett mail från Fredrik C, som skrev så här:
”Stort tack för en mycket intressant krönika i tidningen Säljaren nr 1 2016. Jag har läst tidningen i många år och jag vill påstå att din krönika är i topp två av de som jag tycker har varit bäst. Den sätter ord på mina tankar efter ett säljsamtal och den inspirerar mig att läsa mer av det du har skrivit.”

Så himla glad man blir när en person faktiskt sätter sig ned och skriver sin uppskattning i ett mail!
Att jag samma vecka får reda på att försäljningschefen i en av de största glasögonkedjorna  använt min bok ”22 sätt att sälja bättre” som stöd  i butikerna är också härligt. De ökade över 10% redan månaden efter (och då talar vi miljoner…)!
Då känns det verkligen som om man gör nytta på många fronter.

Och handen på hjärtat – det är väl det som är meningen när man som jag, och många andra, jobbar med att sprida sin kunskap och sina erfarenheter för att stärka personer som jobbar hårt och behöver bränsle i vardagen. Inget flum – äkta hjälp!

Så vem vill du berömma och ge en boost? Gör det du och gör det NU!
PS Följ gärna min säljskola i www.driva-eget.se / bloggar. Där finner du massor av praktiska råd. Bl a om hur du analyserar eventuella misslyckade möten. Och mycket mer.

About the author

ult administrator

Leave a Reply