Så tar du rätt betalt! https://www.saleseffect.se/ulla-lisa-thorden-sa-tar-du-ratt-betalt/
7 tips som skapar kundupplevelser i världsklass! https://driva-eget.se/drivaeget/7-tips-som-skapar-kundupplevelser-i-varldsklass/
Så slipper du otrogna kunder! http://driva-eget.se/uncategorized/sa-stoppar-du-otrogna-kunder
Bli bättre på att ta betalt! https://xn--borrsvngen-v5a.se/sa-blir-du-battre-pa-att-ta-betalt/
Ta tempen på dina kunder! https://driva-eget.se/nyheter/forsaljning/ta-tempen-pa-din-kundstock
Höj priset – och fler artiklar…https://www.entreprenor.se/sokresultat/?q=Ulla-Lisa+Thord%C3%A9n
I samband med att min bok ”Möt kunden öga mot öga – nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen” blev nominerad till Årets marknadsföringsbok, gjorde förbundet en intervju med mig.
Intervjun kan du se här!
Min ståndpunkt i intervjun är att alla måste bli bättre på att sälja i framtiden. Vi har inte råd att inte visa vad vi kan, både på global och lokal nivå. Och inte att förglömma den rent individuella insatsen för att få det jobb du vill ha, det uppdrag du är lämpad för, den sponsring du behöver eller den önskekund du söker.
Intervjun på Realtid.se handlar bl a om att alla specialister i framtiden faktiskt förväntas sälja sig själva, sin expertis och det företag där de arbetar – trots att de inte betraktar sig som säljare. Ett ständigt dilemma för företag som vill växa. Även beskrivning av min användbara VIVA! modell!
mmm
Här kunde läsarna få mina tips om 6 steg som får kunderna att nappa. Kul att få dela med sig av det som alla behöver tänka på varje dag, men dessvärre inte alltid jobbar aktivt med.
mmm
Säljaren är branschtidning för alla säljare. Särskilt roligt att få skriva om något som jag vet att många tycker är frustrerande, nämligen att gå från ett möte och inte ha nått hela vägen. Denna handlar om precis det – 14 anledningar till varför kunden säger nej som du inte råder över och 5 som du verkligen får ta tag i och göra något åt!
Intervju i redovisningsbranschens egen tidning ”Konsulten”. Budskapet är att du behöver träna inför att känna dig ledig i expert-/ säljrollen, där du istället för att kränga erbjuder din hjälp.
Kunder behöver experthjälp – men har svårt att finna den eftersom experterna är rädda att uppfattas som påträngande. Paradox?