Press/online

Press – ett urval

Ett urval av länkar till de senaste artiklarna med intervjuer.

Så slipper du otrogna kunder! http://driva-eget.se/uncategorized/sa-stoppar-du-otrogna-kunder

Bli bättre på att ta betalt! https://xn--borrsvngen-v5a.se/sa-blir-du-battre-pa-att-ta-betalt/

Ta tempen på dina kunder! https://driva-eget.se/nyheter/forsaljning/ta-tempen-pa-din-kundstock

Höj priset och fler artiklar…https://www.entreprenor.se/sokresultat/?q=Ulla-Lisa+Thord%C3%A9n

Intervju i Sveriges Marknadsförbund.

I samband med att min bok ”Möt kunden öga mot öga – nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen” blev nominerad till Årets marknadsföringsbok, gjorde förbundet en intervju med mig.
Intervjun kan du se här!

 

Fler måste bli bättre säljare!

Intervju i GP.

I maj 2017 intervjuades jag i GP. Min ståndpunkt där är att alla måste bli bättre på att sälja i framtiden. Vi har inte råd att inte visa vad vi kan, både på global och lokal nivå. Och inte att förglömma den rent individuella insatsen för att få det jobb du vill ha, det uppdrag du är lämpad för, den sponsring du behöver eller den önskekund du söker.

 

 

Det finns bot för säljskygga

Intervju i Realtid.se

I maj 2017 kom en intervju på Realtid.se. Den handlar bl a om att alla specialister i framtiden faktiskt förväntas sälja sig själva, sin expertis  och det företag där de arbetar – trots att de inte betraktar sig som säljare. Ett ständigt dilemma för företag som vill växa. Och en beskrivning av min VIVA! modell att använda i praktiken.

 

 

Säljskola i min blogg.Bloggbild kopia

 Du kan läsa alla avsnitt i min praktiska säljskola under ”bloggar”/säljskolan 2015-2016 på webbsajten för tidningen Driva Eget.
Korta, tänkvärda aspekter på säljarbetet som ska göra dig lite gladare och mycket klokare. Även du som skyggar för säljandet ska få något att känna igen dig i. Och alldeles gratis.

mmm

va_intervju_16Artikel i Veckans Affärer.

I september 2016 kunde läsarna få mina tips om 6 steg som får kunderna att nappa. Kul att få dela med sig av det som alla behöver tänka på varje dag, men dessvärre inte alltid jobbar aktivt med.

 

mmm

Krönika i Säljaren, febr 2016

Krönika i tidningen Säljaren.

Säljaren är branschtidning för alla säljare. Särskilt roligt att få skriva om något som jag vet att många tycker är frustrerande, nämligen att gå från ett möte och inte ha nått hela vägen. Denna krönika från januari 2016 handlar om precis det – 14 anledningar till varför kunden säger nej som du inte råder över och 5 som du verkligen får ta tag i och göra något åt!

 

IMG_3989

Intervju i tidningen Konsulten.

Intervju i redovisningsbranschens egen tidning ”Konsulten”. Budskapet är att du behöver träna inför att känna dig ledig i expert-/ säljrollen, där du istället för att kränga erbjuder din hjälp.
Kunder behöver experthjälp – men har svårt att finna den eftersom experterna är rädda att uppfattas som påträngande. Paradox?

x

IMG_4403

Expertspalt.

Många har frågor att ställa kring säljarbetet och dess subtilare tillämpningar.
Tidningar med praktisk inriktning satsar på interaktion med läsarna och skapar på det viset ett matigare innehåll. Betrakta det som praktisk säljcoachning – så får du saker att hända!
Exempel på mina spalter i tidningen ”Driva Eget”.