Följ Guy Kawasaki

Följ Guy Kawasaki

En av mina favoriter under åren vad gäller marknadskommunikation är Guy Kawasaki. Han startade sin blixtkarriär inom Apple, men jobbar numera som sin egen och i olika projekt som roar honom. Han twittrar, skriver inlägg på Linkedin etc och är överhuvudtaget en av de mest följda i sociala medier. Ca 600.000 när jag såg efter senast…

Jag såg honom första gången på scenen i Chicago på en konferens 1997, och skrev sedan den första artikeln om honom i Sverige. Han är något så ovanligt som en kille som bjuder hänsynslöst på allt han kan!
Jag anser att det är en av de största förtjänsterna man kan ha – att bjussa hej vilt på allt man har i huvudet. Hans idéer och erfarenheter sinar ju inte när han ger iväg dem – de växer ju istället via interaktion med alla hans följare. Du blir inte av med kunskaper, du delar dem och så finner idéerna nya hem i andras huvuden.

Är det inte det som det behövs mer av så vi kan lösa fler problem, innovera mera, få nya visioner?

About the author

ult administrator